Vzdělání:
§ Atestace z klinické logopedie, IPVZ,
2015.
§ Univerzita Palackého v Olomouci, Katedra
psychologie FF, obor: Psychologie
(2003 - 2008).
§ Univerzita Palackého v Olomouci, Katedra
speciální pedagogiky PdF, doktorský studijní program (2002 – 2005).
§ Univerzita Palackého v Olomouci, Katedra
speciální pedagogiky PdF,
obor: Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika
(1997 - 2002).
§ Gymnázium Kojetín
(1993 - 1997).
Pracovní
zkušenosti:
§ Odborná
asistentka Katedry logopedie, Valdosta State University, Valdosta, Georgia, USA
(srpen 2019 – dosud).
§ Lektor pro Valdosta State University, Katedra psychologie
a South Georgia State College, Katedra vzdělávání (srpen 2018 – červen 2019).
§ Klinická logopedka, poradenská psycholožka
v ambulanci klinické logopedie v Moravské Třebové (duben 2017- srpen 2017).
§ Učitelka na 1. st. ZŠ Kostelec na Hané (únor - březen
2017).
§ Odborná asistentka Katedry speciální pedagogiky
(později Ústav speciálněpedagogických studií) PdF UP v Olomouci
(leden 2005 - červen 2016). Výukové zaměření: logopedie, specifické poruchy
učení, speciálně pedagogická diagnostika, psychologie komunikace.
§ Koordinátorka Centra pomoci handicapovaným při PdF
UP v Olomouci
(leden 2006 – prosinec 2011).
§ Logopedka a poradenská psycholožka v ambulanci
klinické logopedie v Prostějově (2009).
§ Logopedka později klinická logopedka a poradenská
psycholožka v ambulanci klinické logopedie v Olomouci (leden 2011 – 2015).
§ Externí lektorování v oblasti komunikačních a
prezentačních dovedností, v přístupu k osobám a v oblasti
vzdělávání osob se specifickými potřebami, např. pro Národní institut dalšího
vzdělávání, Institut pedagogicko-psychologického poradenství, Úřady práce, Univerzita
J. E. Purkyněho v Ústní nad Labem, mateřské a základní školy apod. (2004 –
2017).
Členství
v komisích a odborných společnostech:
§ Člen ASHA (The American Speech-Language-Hearing Association)
(2018 – dosud).
§ Člen zkušební komise pro SZZ pro obory Speciální pedagogika,
Logopedie (2005 – 2016).
§ Člen zkušební komise pro přijímací zkoušky oboru
Logopedie (2005 – 2016).
§ Člen AKL ČR (2011 – doposud).
§ Člen odborného týmu mezinárodní konference
k problematice osob se specifickými potřebami pořádanou ústavem speciálně
pedagogických studií PdF UP v Olomouci (2006-2010).
Stáže:
§
Speech and Hearing Clinic, Valdosta State University, Georgia, USA
(říjen, 2015).
§
South Georgia Medical Center, Valdosta, Georgia, USA (stáž pod
vedením logopedů, říjen, 2015).
§
Moulton Branch Elementary school, Valdosta, Georgia, USA (říjen,
2015).
§
Hahira Middle School, Valdosta, Georgia, USA (listopad, 2015).
§
Lowndes Middle and High School, Valdosta, Georgia, USA (říjen,
2015).
§ Foniatrická klinika VFN v Praze, duben 2015.
§ Ambulance ORL a foniatrie, MUDr. Lenka Kulichová,
Šumperk, 28. 11. 2014.
§
Odborná stáž na
pracovišti Department Odborná stáž na pracovišti Department of Psychology and Counseling,
Valdosta State Universitz, 15.9.-27.9.2014
§ Oddělení klinické logopedie, FN Olomouc, srpen.
2014.
§ Ambulance klinické logopedie, PaedDr. Olga Havelková,
Olomouc, květen 2014.
§ Oddělení klinické logopedie Městské nemocnice
Ostrava, únor, 2014.
§ Oddělení klinické logopedie Městské nemocnice
Ostrava, duben. 2014.
§ Odborná stáž na Univerzitě v Patras, Řecko,
červen 2012.
§ Odborná stáž na pracovišti Institut integriert Studieren
(Linz, Austria) – březen, 2008.
§ Odborná stáž na pracovišti Tellur Group, Plymouth,
United Kingdom – listopad, 2008.
Výuková
a jiná pedagogická činnost:
§ Poradenství pro studenty Logopedie (magisterská
úroveň), Valdosta State University, srpen 2020 – dosud.
§ Podíl na výuce studentů v rámci bakalářských i
magisterských studijních programů v oblasti speciální pedagogiky
v prezenční i kombinované formě (2006 – 2016).
§ Vedení bakalářských, diplomových i disertačních
prací (2006 - 2016).
§ Pořádání seminářů pro studenty – příklady dobré
praxe (2006-2016).
§ Garant oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a speciální
pedagogika (2006 – 2015).
§ Garant logopedických praxí pro učitelské obory a
praxí v oblasti specifických poruch učení (2006 - 2016).
Vyučované předměty v rámci působení na
Valdosta State University a South Georgia State College:
§ Úvod do psychologie.
§ Diversita.
§ Úvod do logopedie.
§ Poradenství v logopedii.
§ Kulturní a dialektické potíže v logopedii.
§ Diagnostika v logopedii.
§ Kvalitativní výzkum.
Vyučované
předměty v rámci působení na Ústavu speciálněpedagogických studií:
§ Logopedie.
§ Specifické poruchy učení.
§ Speciálně pedagogická diagnostika.
§ Psychologie komunikace.
§ Psychologické aspekty komunikace s jedincem
s postižením.
§ Kasuistický seminář.
Vybraná
publikační činnost:
§ SMEČKOVÁ, G.
Kulturní kompetence v logopedii. Specialní pedagogika. 2020, čéslo 1-2,
(v tisku).
§ SMEČKOVÁ, G. 2016.
Percepce dopadu zdravotního postižení a chronického onemocnění na osobnost
jedince. In CHRASTINA, J. a kol. 2016. Percepce
subjektivního dopadu zdravotního postižení / přítomnosti chronického onemocnění
a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti. Výzkumy, teorie a jejich
využití v práci s klientem. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého
v Olomouci, 2016. s. 36 - 49. ISBN 978-80-244-4888-6. DOI:
10.5507/pdf.16.24448886. (odborná kniha).
§ CHRASTINA, J.,
SMEČKOVÁ, G., IVANOVÁ, K. 2015. Use
of (auto)biographical-narrative aproach in research of lifestyle limitations
in chronically ill. Proceedings of the 3rd CER Comparative
European Research Conference – International Scientific Conference for PhD
Students of EU Countries. London: Sciemcee Publishing, 2015, vol. 2, no. 1, pp.
221–224. ISBN 978-0-9928772-6. http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2015_proceedings01.pdf
(příspěvek ve sborníku – zahraničí).
§ Vývojová
dysfázie: případová studie chlapce. Kazuistiky
v alergologii, pneumologii a ORL. Semily: Geum, 2015, čís. 4, roč. 12,
str. 33-38. ISSN 1802-0518.
§ Specific
learning disabilities, Olomouc: UP, 2013. ISBN 978-80-244-3742-2.
§ Specifické
poruchy školních dovedností – vstup do problematiky. Olomouc: UP, 2012. ISBN
978-80-244-3718-7.
§ Specifika
pragmatický poruch komunikace, Olomouc: UP, 2010.
§ Možnosti
zpřístupňování studia pro studenty se specifickými potřebami na UP
v Olomouci (sborník z 2. mezinárodní konference, TU Liberec, 2007).
§ Reflexe
teoretické přípravy studentů speciální pedagogiky na PdF UP v Olomouci
(sborník z mezinárodní konference, UK v Bratislavě, 2007).
§ Learning
difficulties symptomatology as reflected in physical education. (zborník z VI. Vedecké konferencie doktorandov
a mladých vedeckých pracovníkov,
Nitra, 2005).
§ Akcenty
terapeutických přístupů v logopedii (sborník příspěvků z V.
Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, PdF
UP v Olomouci, 2005).
§ Preventivně
terapeutické přístupy v rámci intervence u žáků se specifickými poruchami
učení (sborník příspěvků z mezinárodní konference – Zkušenosti s prevenčním
působením na lokální úrovni, Vsetín, 2004).
§ Využití
multimédií při individuálním vzdělávání osob se specifickými vývojovými
poruchami učení (sborník příspěvků z mezinárodní konference „Zdravotně
postižení“, UHK, 2003).
§ Využití
moderní přístrojové techniky při studiu poruch komunikace (sborník příspěvků,
mezinárodní konference Didmatech, PdF UP v Olomouci, 2003).
§ Seznámení
s výsledky výzkumného šetření v oblasti hodnocení fonematického
sluchu u dětí s diagnózou mentální retardace (časopis E-pedagogium, 2004).
§ Hodnocení
fonematického sluchu u dětí s mentální retardací (sborník příspěvků
ze IV. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými
potřebami, PdF UP v Olomouci, 2004).
Grantová
činnost:
§ Valdosta State University, Graduate Faculty Scholarship,
2019 - Paměť a její role v logopedii, řešitel.
§ Tvorba
a realizace kurzů zaměřených na práci s žáky se speciálními
vzdělávacími potřebami pro pedagogické pracovníky středních škol a druhého
stupně základních škol, (2010-2012), odborná pracovnice – členka realizačního
týmu.
§ Rozvojový
program MŠMT - Podpora uchazečů o studium
a studentů UP v Olomouci se zdravotním postižením, zdravotním a sociálním znevýhodněním (2011),
spoluřešitelka.
§ Rozvojový
program MŠMT – Maximalizace podpory
znevýhodněných osob při přijímání a studiu na UP v Olomouci a odstraňování
architektonických a informačních bariér (2010), spoluřešitelka.
§ Rozvojový
program MŠMT – Podpora rovných
příležitostí ke studi na UP
pro jedince se zdravotním postižením či ze nezvýhodněného sociálního prostředí
s cílem maximalizace jejich integrace do majoritní společnosti (2008),
spoluřešitelka.
§ Rozvojový
program MŠMT - Zrovnoprávnění přístupu ke
studiu na UP v Olomouci pro studenty a uchazeče se zdravotním postižením
či znevýhodněním
a ze sociálně znevýhodněného prostředí s akcentem na odstraňování
technických, architektonických a informačních bariér (2007),
spoluřešitelka.
§ GAČR
- Harmonizace přístupu k osobám se
specifickými potřebami v kontextu opatření EU (2003 – 2005, členka
řešitelského týmu).
§ Projekt
Fondy rozvoje vysokých škol – Prohlubování
profesní přípravy posluchačů speciální pedagogiky, 2004, hlavní řešitelka.
Absolvované kurzy:
§ Pokračovací
kurz neurovývojové stimulace, Mgr. M. Volemanová, 26. – 27. 5. 2017, Praha.
§ Úvodní
kurz neurovývojové stimulace, Mgr. M. Volemanová, 25. 2. 2016, Praha.
§ Praktický
kurz hlasové rehabilitace a reedukace, 2015, MUDr. Martin Kučera, Centrum léčby
hlasových poruch.
§ Intenzivní
kurz výuky anglického jazyka v jazykové škole EC Docent Garden 30+, leden
2014.
§ Hlas,
AKL ČR, 31.1. – 1.2. 2014 Praha.
§ Palatolalie,
AKL ČR, 21.3.-22.3.2014, Praha.
§ Neurogenní
poruchy komunikace u dospělých, AKL ČR, 10.4.-11.4. 2014, Neurologická klinika
FN Brno.
§ Vady
a poruchy sluchu, AKL ČR, 25.-26.4.2014, Praha.
§ Specializační
kmen v klinické logopedii, 19.-23.5. 2014, IPVZ, Praha.
§ Kurz
Dětská kresba, Testcentrum Praha, říjen 2014.
§ Afázie
I, AKL ČR, Oddělení klinické logopedie FN Olomouc, 8.2. 2013 – 9.2.2013.
§ Afázie
II, AKL ČR, Oddělení klinické logopedie FN Olomouc, 15.2. – 16.2. 2013.
§ Incipientní
koktavost, AKL ČR, 26.4. – 27.4. 2013, Praha.
§ Fixovaná
koktavost, AKL ČR, 14.6. – 15.6. 2013, Praha.
§ Afaziologie
A – Základy klinické afaziologie, AKL ČR, Brno, 27. – 28. 1. 2012.
§ Vývojová
dysfázie, AKL ČR, Praha, 3.2. – 4. 2. 2012.
§ Dyslalie,
AKL ČR, Praha, 20. 4.- 21.4. 2012.
§ Kurz
WISC III, Testcentrum Praha, květen 2012.
§ Principy
života I, II – sebezkušenostní seminář s intenzivní prací na sobě
s cílem identifikovat své silné a slabé stránky a tyto potom posilovat.
Práce s koučinkem (Brno, 2009 - 2010).
§ Vyber
si svůj psychoterapeutický výcvik (Fokus, Praha, 2009).
§ Telefonická
krizová intervence (Remedium, Praha, 2006).
§ Základní
kurz krizové intervence (Remedium, Praha, 2005 – 2006).
§ Orofaciální
stimulace, Asociace klinických logopedů ČR, březen 2005.
§ Dysfagie,
Asociace klinických logopedů ČR, květen 2004.
§ Kurz
Hledání a léčba vnitřního dítěte (2001 - 2002, IPIPAPP, Olomouc), Kurz vnitřní
dítě III (2003, IPIPAPP, Olomouc) – zážitkový, zaměřený
na kontakt s vlastní individuální historií.
§ Neurogenní
poruchy komunikace u dospělých, AKL ČR, 10.4.-11.4. 2014, Neurologická klinika
FN Brno.
§ Vady
a poruchy sluchu, AKL ČR, 25.-26.4.2014, Praha.
§ Specializační
kmen v klinické logopedii, 19.-23.5. 2014, IPVZ, Praha.
§ Kurz
Dětská kresba, Testcentrum Praha, říjen 2014.
§ Praktický
kurz hlasové rehabilitace a reedukace, 2015, MUDr. Martin Kučera, Centrum léčby
hlasových poruch.
§ Úvodní
kurz neurovývojové stimulace, Mgr. M. Volemanová, 25. 2. 2016, Praha.
§ Pokračovací
kurz neurovývojové stimulace, Mgr. M. Volemanová, 26. – 27. 5. 2017, Praha.
Jazykové dovednosti:
§ Anglický
jazyk: pokročilí.
§ Německý
jazyk: středně pokročilí.